ВЕСИЋ: ПРОБИЈЕН ТУНЕЛ "БЕЛИ ПОТОК", КОРАК БЛИЖЕ ЗАВРШЕТКУ ОБИЛАЗНИЦЕ ОКО БЕОГРАДА
У тунелу "Бели поток", на обилазници око Београда, данас је пробијена прва тунелска цев, док ће друга бити пробијена следеће недеље, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.
Министар Весић, који је јутрос присуствовао пробијању тунела, истакао је да је управо тунел "Бели поток" најзахтевнији и најважнији објекат на сектору 6, обилазнице око Београда.
"Данас су вредни радници који раде на сектору 6, обилазнице око Београда пробили прву тунелску цев у тунелу 'Бели Поток', који је дуг 360 метара. Друга тунелска цев биће пробијена следеће недеље", рекао је Весић и прецизирао да је у тунел, уграђено 10 тона арматуре, као и 10.000 метра кубних бетона, а ископ је урађен на око 100.000 метара кубних у самим тунелску цевима.
Сектор 6, од Стражевице до петље Бубањ поток, дугачак је 9,6 километара.
На том сектору урађена су укупно четири надвожњака, дужине 870 метара, два моста дужине 913 метара, тунел "Бели поток", а ради се петља "Авала" и петља - чвор "Бубањ поток", са излазом према Београду.
"Kада завршимо овај сектор, биће завршена комплетна обилазница око Београда, дуга више од 47,7 километара, до Бубањ потока и тада ће се стећи услови да се потпуно измести транзитни саобраћај из центра Београда, односно са Газеле", истакао је Весић.
Kако би обилазница у потпуности била завршена, неопходно је и на томе се ради, да се уговори последња деоница обилазнице, од Бубањ потока до Панчева, са друмско-железничким мостом код Винче.
"Kада уговоримо тај последњи 31 километар и завршимо све, Београд ће, коначно, после више од 30 година, добити своју обилазницу, која је почела да се гради 90-их година", назначио је министар.
Он се, у име ресорног Министарства и Владе Србије, захвалио председнику Александру Вучићу, који, како је рекао, добро разуме значај саобраћајне инфраструктуре и инсистира да се обезбеди новац како би се улагања у инфраструктуру у Србији наставила.
"Београд је милионски град и не може да функционише без обилазнице, метроа, градске железнице. И зато је овај пројекат значајан, не само за Београд и Србију, већ и за међународни саобраћај, с обзиром на то да је овај коридор један од најзначајнијих европских коридора", рекао је министар Весић.
Пробијању тунела присуствовали су и државни секретар Михајло Мишић, помоћник министра за друмски транспорт Мирослав Алемпић, директор "Путева Србије" Зоран Дробњак.
Радове на изградњи обилазнице, на сектору Б, од моста преко Саве код Остружнице до Бубањ потока, који обухватају деонице 4 - од Остружничког моста до петље Орловача, 5 - од од петље Орловача до тунела Стражевица и 6 - од Стражевице до Бубањ потока, изводи кинеска "Power China", а главни подизвођач је азербејџанска компанија "AzVirt".
Тунел "Бели поток" ради се у отвореном ископу.
На петљи "Авала" у току су радови на продужетку два крака и вези ка петљи на Kружни пут, а на петљи "Бубањ поток" изводе се преостали радови на конструкцијама.