You are here

ВЕСИЋ: ПУШТЕН ДРУГИ ДЕО МОРАВСКОГ КОРИДОРА, КРУШЕВАЦ СПОЈЕН СА АУТО-ПУТЕМ

Друга деоница Моравског коридор, од Макрешана до Кошева у дужини од 10,9 километара данас у 15 сати пуштена је у саобраћај, а Крушевац повезан на мрежу брзих саобраћајница и аутопутева, изјавио је министарг грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

Пут будућности, опремљен је "вај-фај" мрежом, комплетном оптичком инфраструктуром и шири је за метар од свих других ауто-путева у земљи, што доприноси комфорнијој вожњи, али и већој безбедности у саобраћају.

"Пуштен је други део Моравског коридора, деоница од Макрешана до Кошева, дужине 10,8 километара. Тиме је, са првом деоницом, до Макрешана, дугом 16,9 километара, пуштеном у априлу, укупно скоро 28 километара тог ауто-пута у функцији. На овај начин је Крушевац, као велики град, повезан на мрежу брзих саобраћајница и аутопутева у Србији, што је веома важно за град и његов даљи развој", рекао је Весић за Тањуг.

Додао је да ће до краја следеће године бити завршен део од Кошева, још 28 киломерара до петље Врњачка бања, што ће повезати и Врњачку бању и Трстеник, као и завршетак 32 километра деонице од петље Прељина до Адрана код Краљева, чиме ће и Краљево бити прикључено на ауто-пут.

Читав ауто-пут биће завршен до краја 2025.године, навео је министар.

Весић је указао да се овај ауто-пут разликује од свих других по томе што је - први дигитални аутопут у Србији.

"То значи да има комплетно опремљену оптичку инфраструктуру, која је повезана на базне станице и омогућава да се користи и за аутономна возила, без возача, што ће у будућности бити веома важно, иако многима сада делује као чудно и готово немогуће. Са друге стране, мери се температура, количина падавина, ниво светлости, региструје густина саобраћаја, евентуалне несреће, и на основу тога возачи добијају информацију, да ли треба да успоре, изађу, како би се спречиле гужве и повећала безбедност саобраћаја", појаснио је Весић.

Додао је да је цео пут покривен "вај-фајем", као и наплатне станице и одморишта.

"Постоје и радио станице, које ће преко радио таласа слази возачима поруке када се деси било који непредвиђен догађај на аутопуту, на пример, када неко крене у супротном смеру. Свако на радију добија информацију на ком се километру налази неко ко крши правила. Тако ће бити сачувани људски животи", навео је Весић.

Указао је и да је Моравски коридор шири од свих других ауто-путева, за један метар, - широк је укупно 11,5 метара.

То омогућава да се, када се једна трака због радова или непредвиђених догађаја затвори, друга претвори у две уже траке и да нема застоја на путу.

"Овако ће изгледати сваки ауто-пут у Србији. Ово је аутопут будућности и аутопут живота, за свих 500.000 људи који живе поред Моравског коридора. Моћи ће људи да се боље саобраћајно повежу, да се олакша промет људи и роба, као и нове инвестиције које значе радна места и бољи животни стандард, али и развој туризма како би и други грађани Србије видели овај, један од најлепших делова Србије, уз Мораву", рекао је Весић.

Подсетио је да се, на иницијативу председника Србије Александра Вучића путарина на новој деоници неће наплачивати до 1.јануара наредне године.