ВЕСИЋ: САОБРАЋАЈ НА ЈЕДНОМ КОЛОСЕКУ У ТУНЕЛУ УСПОСТАВЉЕН НОЋАС У 01.17 САТИ
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да је железнички саобраћај у тунелу од Панчевачког моста до Вуковог споменика успостављен ноћас у 01.17 сати на левом колосеку с обзиром да се железнички инцидент догодио на десном колосеку као и да се успостављање железничког саобраћаја на оба колосека очекује у понедељак ујутру.
“Ванредни догађај се десио на десном колосеку у тунелу. На левом колосеку између Панчевачког моста и станице Београд центар железнички саобраћај је успостављен у 01.17 сати”, рекао је Весић гостујући у јутарњем програму ТВ Прва
Он је рекао да је Комисија за ванредне догађаје синоћ изашла на терен а истрагу води и тужилаштво.
“У теретном возу је било укупно 28 кола, од којих је 27кола отпремљено и стигли су око 3 сата ујутру у Панчево. Помоћни воз је ноћас подигао исклизла последња теретна кола која су оштећена и извучена су из тунела”, рекао је Весић и додао да је ситуација са композоцијом ВГ воза компликованија и да ће се њено извлачење из тунела догодити данас.
“Екипе Србијавоза ноћас су покушале да раскаче квачило између слупаног дела и остатка воза, али нису успели. Очекује се да ће та композиција бити извучена према Вуковом споменику данас пошто се локомотива која је уништена исече”, рекао је министар Весић и додао да се “потпуно успостављање двоколосечног саобраћаја очекује у понедељак ујутру”.
Весић је рекао да се немогућност коришћења једног колосека неће одразити на број полазака БГ воза јер викендом иначе саобраћа мањи број возова тачније 83 наспрам 119 колико их је радним даном.
Министар је подсетио да је ово трећи тунелски инцидент БГ воза и да су се претходна два, у тунелу Бежанија, догодила 5. новембра 1992. године када је било погинулих и 2. маја 2013. године када су повређена 22 путника.
“Сачекаћемо извештај железничке комисије за ванредне ситуације али већ сада могу са вам кажем да прве информације кажу да је сигнал на коме је машиновођа требао да стане био исправан и да је до несреће дошло највероватније због људске грешке”, рекао је министар.
Министар Весић је рекао да је тунел у коме се десила несрећа пуштен у саобраћај 1982. године а да је грађен од 1976. до 1981. године.
“Када сам обављао јавну функцију у Београду инсистирао сам на обнови београдског железничког чвора. Није било слуха па сам зато чим сам избран за министра надлежног за саобраћај покренуо тај процес. У току је пројектовање реконструкције овог железничког тунела које ће бити завршено до јуна 2025. године за које је Министарство издвојило са Светском банком 2.632.741 евра а до краја 2025. године почињемо са реконструкцијом доњег строја тунела у вредности од 15.086.222 евра и пруге Панчевачки мост - Панчево Главна у вредности од 10.653.233 евра. Додатно ће бити издвојен новац за сигнализацију, телекомуникације и контактну мрежа. Тако ћемо последице људских грешака свести на минимум”, рекао је Весић и додао да наредног месеца почиње израдња нове градске пруге од станице Земун Поље до Сурчина дужине 18 км као и да је веч почела изградња Оперативног центра за управљање железничким саобраћајем у Макишу.”