You are here

ВУЧЕВИЋ И ВЕСИЋ ОБИШЛИ РАДОВЕ НА ИЗГРАДЊИ ПОДВОЖЊАКА НА ПРУЗИ НОВИ САД- СУБОТИЦА-КЕЛЕБИЈА

Председник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, у пратњи председнице Покрајинске Владе Маје Гојковић и градоначелника Суботице Стевана Бакића, обишли су данас у Суботици радове на изградњи подвожњака према пројекту модернизације и реконструкције деонице пруге Нови Сад - Суботица - државна граница Келебија.         

Пројекат изградње и реконструкције брзе пруге Београд-Будимпешта је најбољи пример онога што је у програм Владе Републике Србије стављено као "Скок у будућност", рекао је премијер Милош Вучевић, и додао да њиме Србија постаје боље место за живот.                  

"Ово није само питање инфраструктурних радова који су веома захтевни и изазовни, ово су ствари које мењају и крвну слику и изглед Србије. Ствари које ће променити и Суботицу и Бачку Тополу, Кулу и Врбас, замислите да ће неко од Београда до Суботице путовати возом за 80 минута", рекао је Вучевић.               

То је, како је додао, деловало нестварно и већина људи би вам се вероватно насмејала у лице и рекла да маштате и да обећавате нешто што не можете да испуните, али да, то је могуће.            

Како је истакао, пре 150 година је стигла пруга и железница у Суботицу и она је са доласком пруге добила додатни квалитет и постала у правом смислу речи град у тадашњој Аустроугарској, а данас Суботица са брзом пругом добија нешто ново и што ће допринети да се још брже развија да људи више остају у том граду, да буду и веће плате и примања, да се боље бизнис развија, да има већи број туриста.          

"Рекао сам градоначелнику Суботице Стевану Бакићу да ће Суботичани тек видети колико ће овај пројекат да покрене цео град. У суштинском смислу ово за грађане значи брже и безбедније путовање, мање времена на пут из једног града у други, од посла до куће или од куће до факултета, а то све значи више времена за вашу породицу и пријатеље, вашу децу и драге људе", рекао је он.                  

Овакви велики инфраструктурни радови директно подижу бруто друштвени производ државе и из тога ми можемо да подижемо плате и пензије, нагласио је.            

"Стога ово није питање само пруге, вагона и возова, ово је суштина која доноси да нам расту плате и пензије и да нам буде бољи живот. Након што се пројекат приведе крају у Србији, што је до краја године, чекамо после наше мађарске пријатеље и браћу, да се спојимо недалеко одавде и да путујете од Београда до Будимпеште за два и по сата. То ће бити нова димензија Србије", навео је Вучевић.           

Прелепа железничка станица у Суботици се реконструише, рекао је он и додао да је она практично споменик културе, а да ће постати место јавног живота где ће људи долазити да се скупљају, попију кафу, купе сувенир.

"Као што неки градови имају аеродром, то ће за овај град бити железничка станица. Исто важи и за сва места која су на овој траси", нагласио је премијер.          

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић истакао је да са поносом данас може да каже да се брза пруга Нови Сад - Суботица завршава и биће најбрже изграђена брза пруга на свету.      

"Поносан сам и срећан због великог успеха кинеских компанија које раде на овом пројекту, али и на нас у Републици Србији, јер ће пруга, када буде завршена, бити најбрже изграђена брза пруга на свету, умајући у виду број километара и време изградње", рекао је Весић.

Подсетио је да су на изградњи почели 1. јула 2022. године, а биће завршена, подвукао је - 30. јула ове године.        

Додао је да је на 108 километара брзе пруге, на деоници од Новог Сада до Суботице, постављено 280 километара шина, будући да у станицама има и више колосека.             

"До сада је постављено 260 километара, што је 93 одсто, а постављена је и комплетна контактна мрежа, као и сигнализација. Након завршетка, почеће пробе, прво статичке, па динамичке. Статичке пробе почеће 30. јула, док ће динамичке трајати од 23. септембра до 11. октобра", прецизирао је министар.

Додао је да је током изградње, урађено 12 станица, од којих три нове - Руменка, Врбас и Мали Иђош-Ловћенац као заједничка станица.           

Као посебно значајно је издвојио то што је изграђено 58 мостова, надвожњака и подвожњака, односно укупно 78 ако се рачунају и они мањи, за пролазак животиња, али и воде.              

Навео је да је на траси пруге било 54 укрштања са другим видовима саобраћаја, а сада више нема ниједног, што значи да пруга данас далеко безбеднија. Само у Суботици, каже, урађено је седам таквих објеката, што је био посебан изазов.  

"Хвала свима, а посебно грађанима Суботице, јер није лако имати радове у центру града, али успели смо да организујемо живот у граду, и поред радова и до 30. јула свих тих седам објеката биће готово", рекао је Весић.              

Изградња брзе пруге показала је да Србија итекако уме да изводи и најкомплексније пројекте, а тек је чекају нови послови и пројекти.          

"Хвала кинеским партнерима, ова пруга је и доказ како Србија технолошки напредује и издиже се по томе изнад других земаља Западног Балкана, па и неких европских земаља", рекао је министар Весић.          

Амбасадор Кине у Србији, Ли Минг, се захвалио српском народу и српској Влади који су указали поверење кинеским компанијама и што су допустили да заједничким снагама Србија и Кина изграде један нови пут, како је навео, пут будућности и наде.  

"Јако сам срећан што данас могу да присуствујем овој активности. Пруга Београд – Будимпешта је веома важан и кључан пројекат сарадње Кине и Србије. Приликом предходне посете председника Си Ђи Пинга Србији оба председника су потписала споразум, у ком постоји посебан члан и посебан део који се односи на ову пругу и овај пројекат, којим су они исказали велику подршку и одобравање самог завршетка овог пројекта", рекао је Ли. Истакао је да му је велика част што данас са председником Владе Републике Србије, министром грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, председницом Покрајинске Владе и градоначелником Суботице, сведочи овом великом тренутку и напретку радова у Суботици.  

"Уз нашу заједничку сарадњу, уложен труд, сигурно можемо да успемо у овом пројекту. Ово је важан тренутак за заједничку изградњу појаса и пута Кине и Србије. Радујемо се и благовременом и правовременом завршетку радова на прузи и да на тај начин убрзамо развој дуже читаве трасе, као и да тиме побољшамо живот српског становништва", рекао је Ли.    

Да се у будућности очекује и реконструкција банатске пруге најаво је председник Владе Републике Србије, Вучевић, те казао да се за тај пројекат чекају партнери.    

"Реконструкција пруге Панчево-Суботица, односно Панчево, Зрењаним, Кикинда и Суботица, подразумева да ће возови њом моћи да се кречу 120 километара на сат и тиме ће и тај део наше државе добити исту шансу да се развија и да људи буду задовољни. Томе треба додати и ауто-пут који креће да се ради, Зрењанин-Нови Сад, онда видите да и Банат осим ветра има нешто што ће бити на понос свим Банаћанима", додао је он.