Хидротехнички и багерски радови на критичним секторима на реци Дунав у Србији, између Бачке Паланке и Београда
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре
Хидротехнички и багерски радови на критичним секторима на реци Дунав у Србији, између Бачке Паланке и Београда
МГСИ
ИПА 2013 и 15% суфинансирање државе
„Агромах ЛТД“, Бело Поље, „Благоевград“, Бугарска, „Регулација ДОО“, Србија и „Колубара ДОО“, Србија
ACCIONA Ingenieria SA, из Шпаније
Конзорцијум Witteveen+Bos, Холандија, DHI, Данска и „Енергопројект“, Србија
Пројекат ће допринети унапређењу услова и безбедности пловидбе, што је од великог значаја за Републику Србију, имајући у виду да је у класификацији главних транспортних коридора ЕУ, Дунав део Рајнскодунавског коридора и да је Србији 87% од укупног обима водног транспорта генерисано на реци Дунав, а већи део претовара се обавља у лукама на деоници између Бачке Паланке и Београда. Уклањање шест критичних сектора на делу Дунава између Београда и Бачке Паланке, од км 1287 до км 1195. Основне активности пројекта обухватају изградњу хидротехничких грађевина и багеровање речног наноса у складу са захтевима заштите животне средине.
Завршени су хидротехнички радови на критичним секторима „Футог” и „Чортановци“. Завршен је и технички пријем радова на критичниом сектору „Футог“ а у току је примопредаја радова на критичном сектору „Чортановци“. У току су радови на изградњи хидротехничких објеката на критичном сектору „Прелив“.
9,3 милиона евра
Пројекат је започет 2. 6. 2017. године потписивањем уговора за надзор и еколошки мониторинг над хидротехничким и багерским радовима на критичним секторима на Дунаву, а потом и Уговора за извођење хидротехничких и багерских радова на критичним секторима на Дунаву 6. 6. 2017. године.
децембар 2020. године
ИПА 2013 и 15% суфинансирање државе
Пројекат ће допринети унапређењу услова и безбедности пловидбе, што је од великог значаја за Републику Србију, имајући у виду да је у класификацији главних транспортних коридора ЕУ Дунав део Рајнскодунавског коридора и да је у Србији 87% од укупног обима водног транспорта генерисано на реци Дунав, а већи део претовара се обавља у лукама на деоници између Бачке Паланке и Београда. Уклањање шест критичних сектора на делу Дунава између Београда и Бачке Паланке, од км 1287 до км 1195. Основне активности пројекта обухватају изградњу хидротехничких грађевина и багеровање речног наноса у складу са захтевима заштите животне средине.