
Изградња ауто-пута Е-763 „Милош Велики“, деоница: Пожега-Бољаре
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре
Изградња ауто-пута Е-763 „Милош Велики“, деоница: Пожега-Бољаре
Влада Републике Србије
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије (Финансијер)
ЈП "Путеви Србије" (Инвеститор)
China Road and Bridge Corporation
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, ЈП „Путеви Србије“
Закон о потврђивању Споразума о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре између Владе Републике Србије и Владе Народне Републике Кине, потписан 20. 8. 2009. године („Службени гласник РС – Међународни уговори“, број 90/09); Закон о потврђивању Анекса бр. 1 Споразума о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре између Владе Републике Србије и Владе Народне Републике Кине („Службени гласник РС - Међународни уговори“, број 9/2013); Закон о потврђивању Анекса 2 Споразума о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре између Владе Републике Србије и Владе Народне Републике Кине („Службени гласник РС - Међународни уговори“, број 13/13).
- Комерцијални уговор о изради техничке документације Студија оправданости са Идејним пројектом (ИДП) за аутопут Е-763, деоница Пожега - Бољаре, потписан је 05.11.2021. године, између Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре као Финансијера, ЈП „Путеви Србијеˮ Београд као Инвеститора и „China Road and Bridge Corporation“ као Извођача.
- Комерцијални уговор о изради техничке документације, Пројекта за грађевинску дозволу (ПГД), Пројекта за извођење (ПЗИ), Пројекта изведеног објекта (ПИО и извођењу радова за деоницу Пожега - Дуга Пољана, у дужини од 75 km pотписан 26. децембра 2021. године између Финансијера - Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Инвеститора - ЈП „Путеви Србијеˮ Београд и Извођача –„China Road and Bridge Corporation“.
- Директно уговарање на основу међудржавног споразума између Владе Републике Србије и Владе Народне Републике Кине.
Путни правац Београд-Јужни Јадран један је од најзначајнијих саобраћајних праваца у путној мрежи Републике Србије и Балканског полуострва. Повезује најзначајније друштвене и привредне центре, а шири значај овог путног коридора огледа се у томе што он преко Транс-европске магистрале (ТЕМ) чији је крак, пружа европску, а преко луке Бар и медитеранску оријентацију Србије, док кроз повезивање луке Бар са луком Београд на Дунаву повезује Подунавље са Медитераном. Реализација целокупног пројекта има за циљ побољшање економске сарадње, трговинске размене и туристичког потенцијала између Србије и Црне Горе, као и целог региона. Деоница ауто-пута Пожега–Бољаре повезује Србију и Црну Гору, односно Београд и јужни Јадран, а у ширем контексту повезаће Румунију, Србију, Црну Гору и Италију.
Уговорена је само израда пројектне документације са могућности уговарања извођења тек када се заврши пројектна документација и обезбеди модел финансирања. Пројекат је подељен у 2 деонице: Пожега – Дуга Пољана (75 km) и деоница аутопута Дуга Пољана – Бољаре (32 km).
Планирано је да се по завршетку деонице Паковраће - Пожега одреди на који начин ће се реализовати овај пројекат.
Извођач радова је понудио могућност предфинансирања радова на поддеоници 1 и поддеоници 10 на првој деоници од Пожеге до Дуге Пољане. Планирано је да ови радови почну после завршетка радова Паковраће – Пожега. У току су преговори са кинеском страном о модалитетима неке врсте концесионог уговора са могућности укључења и Црногорске деонице од 50 km. (За деоницу од Матешева до Андријевице у дужини 23,5 km у току је уговарање изградње).
За читаву трасу у завршној фази је процес усвајање просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора Београд – Јужни Јадран деоница Пожега – Бољаре. Завршетком израде плана створиће се услови за даљу разраду пројектне документације, утврђивање јавног интереса, деобу парцела и почетак решавања имовинско правних односа. Уколико би се обезбедило континуално финансирање и потписао уговор у року од 6 година је могућ завршетак овог правца у Србији. Слична ствар је и у Црној Гори за њима преосталих 50 километара до Бољара.
Процењена вредност извођења радова је око 3-3,5 милијарде евра, ближе одређивање тачне вредности ће бити могуће након завршетка израде пројектне документације
Извор и средства за финансирање пројекта нису дефинисани
Деоница ауто-пута Пожега–Бољаре, укупне дужине око 107 km, представља завршну деоницу ауто-пута Е-763 Милош Велики.
Техничке спецификације пројекта:
Укупан број мостовских конструкција: 113 укупне дужине 41.811m.
Укупан број мостова на рампама денивелисаних раскрсница је 14 укупна дужина: 3203m.
Укупан број надвожњака: 9
Укупан број пропуста: 44
Укупан број тунела: 9 укупне дужине 16.171m.
Учешће мостовских и тунелских конструкција у укупној дужини трасе аутопута 53,8%.