Изградња београдске обилазнице на ауто-путу Е-70/Е-75, Сектор Б – мост преко реке Саве код Остружнице – Бубањ поток, деонице: 4, 5 и 6
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре
Изградња београдске обилазнице на ауто-путу Е-70/Е-75, Сектор Б – мост преко реке Саве код Остружнице – Бубањ поток, деонице: 4, 5 и 6
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, ЈП „Путеви Србије“
Power Construction Corporation of China, Ltd.
Централна путна лабараторија д.о.о, Макспро д.о.о., Адомне д.о.о., и Аба-геодетска кућа д.о.о.
Институт за путеве д. о. о.
Закон о потврђивању Споразума о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре између Владе Републике Србије и Владе Народне Републике Кине, потписан 20. 8. 2009. године („Службени гласник РС – Међународни уговори“, број 90/09); Закон о потврђивању Анекса бр. 1 Споразума о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре између Владе Републике Србије и Владе Народне Републике Кине („Службени гласник РС - Међународни уговори“, број 9/2013); Закон о потврђивању Анекса 2 Споразума о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре између Владе Републике Србије и Владе Народне Републике Кине („Службени гласник РС - Међународни уговори“, број 13/13).
Пројекат изградње обилазнице око Београда је значајан у целини због растерећења градског центра од транзитног саобраћаја. Пројектом се спајају постојећи и нови ауто-путеви, односно међународни коридори који воде из/ка Београду.
До сада су прибављене Грађевинска дозвола за Деоницу 4, Деоницу 5 од петље Орловача до тунела Стражевица, те Грађевинска дозвола за петљу Орловача на Деоници 4, затим Грађевинске дозволе за мостове 13, 14 и 15 на Деоници 5 и за тунел Стражевица и за Сектор 6 од тунела Стражевица до чвора Бубањ поток. У току је извођење радова на Сектору 4 и 5, а извођач је уведен у посао и на Сектору 6.
207.000.000 евра (са додатним радовима 227.000.000 евра)
24. 12. 2018. године
децембар 2022. године
буџет Републике Србије и зајам кинеске Export-Import банке
Укупна дужина предметне деонице је 19,5 км. Од главних објеката који се налазе на траси издвајају се четири тунела, укупне дужине 2760 метара, 22 моста (само један краћи од 50 м) укупне дужине 5.307 метара, две петње и један чвор. Деоница је подељена на 3 сектора, и то :
Сектор 4, део од Остружничког моста до петље Орловача дужине 7 км, за коју је оквиру прве фазе изграђена десна страна ауто-пута и земљани радови на левој страни. Извођач је у обавези да заврши другу фазу која подразумева изградњу леве стране ауто-пута и мостове 9, 10 и 11 као и пробијање леве тунелске цеви за тунеле Липак и Железник.
Сектор 5, део од петље Орловача до тунела Стражевица дужине 3 км, за коју је оквиру прве фазе изграђена десна страна ауто-пута и земљани радови на левој страни. Извођач је у обавези да изгради леву страну и пројектује и изгради мостове 13, 14 и 15 као и леву тунелску цев тунела Стражевица.
Сектор 6, део од тунела Стражевица до Бубањ потока, дужине 9,5 км, за који је извођач у обавези изгради ауто-пут у пуном профилу, 16 мостова, тунел Бели поток, петљу Авала и чвор Бубањ поток.