
Изградња обилазнице око Ужица
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре
Изградња обилазнице око Ужица
Влада Републике СрбијеМинистарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије (Финансијер)ЈП "Путеви Србије" (Инвеститор)
Power Construction Corporation of China Limited
Јавно предузеће „Путеви Србије”
Power Construction Corporation of China Limited Oгранак Београд
Институт за путеве
План развоја железничког, друмског, водног, ваздушног и интермодалног транспорта за период 2015-2020.Генерални мастер план саобраћаја у Републици Србији 2009-2027.Споразум о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре између Владе РС и Владе НРКинеКомерцијални Уговор о пројектовању и извођењу радова на изградњи обилазнице око Ужица – измештање дела трасе државног пута IB реда бр.28Закључком Владе РС од 28.04.2021. године Пројекат је проглашен као пројекат од посебног значаја за РС.Директно уговарање на основу међудржавног споразума између Владе Републике Србије и Владе Народне Републике Кине.
Изградња будуће обилазнице представља нову везу између државног пута IБ реда бр.28 (Ужице-Златибор) и државног пута IБ реда бр.23 (Ужице – Кадињача - Бајина Башта).
У току је је израда ПГД-а, Завршено је извођење геотехничких истражних радова за мост на Ђетињи и остатку трасе за потребе ПГД-а. Завршени су радови на изради приступног пута ка мосту преко реке Ђетиње. Укупна физичка реализација износи око 16,2%
Процењена вредност 63,6 милиона евра
Буџет РС
Обилазница је категорије двотрачног пута, укупне дужине 4,85 km, са најзначајнијим и најкомплекснијим објектом лучним мостом преко реке Ђетиње дужине од око 265 m. Рачунска брина је 60 km/h. Укупна дужина обилазнице износи око 4,85 km.Од мостовских конструкција планирана је изградња: 6 мостова и 2 надвожњака укупне дужине око 840 m, од којих је најзначајнији мост преко реке Ђетиње дужине од око 265 m и који ће у складу са конфигурацијом терена, специфичности фундирања, избором типа конструкције (лучни мост висине преко 40 метара) представљати веома сложен грађевински подухват. Од три понуђена идејна решења за мост преко реке Ђетиње, одабрано је варијантно решење класичног лучног моста.Потпорни зидови укупне дужине око 1,6 km;Планиране су две површинске раскрснице Сињевац и Волујац и једна денивелисана раскрсница петља Сурдук којом се планирају везе са Ужицем и правцем према Златибору на локалитету отвореног старог каменолома са врло стрмим нагибом приступних саобраћајница и израдом галерије.Конфигурација, нивелете и подужни нагиб су условиле веће усеке и насипе и потпорне конструкције. Планирана је заштита и измештање 23 електроенергетских инсталација и већег броја телекомуникационих инсталација. Генерално, траса је проведена усецима, засецима и насипима, врло променљивих висина. Обзиром на врло стрм нагиб терена и локалну велику одводњивост на траси евидентирано је неколико веома озбиљних клизишта која су у складу са ИДР-ом превазиђена израдом мостовких конструкција најбезбеднијег провођења трасе.