
Изградња аутопута Е-763, деоница: Љиг-Прељина
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре
Изградња аутопута Е-763, деоница: Љиг-Прељина
Република Србија, МГСИ
AZVIRT
Коридори Србије доо
Azvirt Ogranak Beograd
- Генерални мастер план саобраћаја у Републици Србији 2009-2027.
- Споразум о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре између Владе РС и Владе Републике Азербејџан
- Комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на изградњи аутопута Е-763 деоница Љиг-Прељина
- Директно уговарање на основу међудржавног споразума између Владе Републике Србије и Владе Републике Азербејџан
Деоница Лиг – Прељина не представља само део ауто-пута, већ да има много већи значај због наставка градње Коридора 11, повезивања са Црном Гором, али и могућности да кренемо даље у изградњу ауто-пута ка БиХ, што је важно за регионално повезивање Србије., као и за могућност инвестирања, регионалног протока робе и људи, много већем обиму.
Деоница је отворена за саобраћај новембра 2016. године
Процењена вредност 308 милиона евра
Пројекат се финансира средствима из буџета РС и кредита страних банака.
Деоница Љиг – Прељина (Л=40,36 км) састоји се из три деонице:Доњи Бањани – Бољковци (Л=10,72 км)Бољковци – Таково (Л=12,57 км)Таково – Прељина (Л=17,07 км)На траси сеналази се велики број објеката и то:4 тунела:Велики Кик, дужине 200 m.Савинац, дужине: лева цев 270.00 m, десна цев 260.00 mШарани, дужине: лева цев 883.85 m, десна цев 887.65 mБрђани, дужине: лева цев 456.62 m, десна цев 438.52 m68 мостовских конструкција и надвожњака укупне површине од око 80.000 m2.41 регулација водотокова са делимичним измештањем корита река у дужини од око 21,338 km,46 потпорних зидова укупне дужине од око 6,089 km28 зидова за заштиту од буке укупне дужине од око 7,3 kmОвај део трасе аутопута Е – 763 пројектован је као брдско – долинска варијанта. На овој деоници изграђене су две петље: Таково и Прељина, као и три одморишта. Пројектну документацију израдили су Саобраћајни институт ЦИП за деоницу Таково-Прељина и Институт за путеве за деонице Љиг-Бољковци и Бољковци- Таково. Уговором о кредиту азербејџанска фирма била је носилац посла, док је домаћа оператива ангажована у физичкој реализацији посла у односу од минимум 49% од укупне уговорене вредности радова.